begeistring begeistringsledelse

Begeistringsledelse og begeistring

Begeistringsledelse skaper begeistrede medarbeidere. Begeistrede medarbeidere yter mer og jobber mer effektivt, er mer lojale, tåler motgang bedre, er mer oppfinnsomme  og har det mer moro på jobben. Begeistring smitter til kolleger og kunder. Undersøkelser viser at kundelojaliteten øker med 51 % og produktiviteten med 53 % der begeistring butikken eller leverandøren. HumanEffect har sammen med Jon Morten Melhus i Humor og Lønnsomhet utarbeidet et program for å innarbeide Begeistring som Konkurransefortrinn i din virksomhet. Programmet er til for den virksomheten som vil være den ypperste i sin bransje på arbeidsglede og begeistring, og der dette betraktes som et betydelig konkurransefortrinn i kampen om de dyktigste medarbeiderne og de mest attraktive kundene.

Begeistringsledelse som konkurransefortrinn

Jon Morten Melhus og Morten Eriksen-Deinoff har vi utviklet et program for å hjelpe virksomheter å innføre begeistring som konkurransefortrinn hos ledere og medarbeidere. Fordelene er åpenbare: Begeistrede medarbeidere yter mer og jobber mer effektivt, er mer lojale, tåler motgang bedre, er mer oppfinnsomme  og har det mer moro på jobben.

Dine medarbeidere er viktigere enn dine kunder

Hvor betydningsfull er begeistringsledelse som konkurransefortrinn? Arbeidstakere flest vil gjerne jobbe i den virksomheten der vedkommendes talent blir brukt, der vi blir inkludert og der vi føler jobbglede.Begeistrede medarbeidere smitter og begeistring selger.
Hvor viktig blir begeistringslederen  som ressurs de neste årene? Generasjon Y (født mellom 1978 og 1990) vil sette sitt preg på samfunnet både som arbeidskraft og som kunder. Denne generasjonen er blitt fortalt av foreldregenerasjonen at de har unike muligheter, de er mer opptatt av meningen med livet, de forventer personlig vekst og positiv feedback, har sterkere lojalitet til egen kompetanseutvikling enn til virksomheten, ønsker å gjøre ting på egne premisser, og er dessuten selvsikre, optimistiske og motiverte. Generasjon Y vil kreve begeistringsledelse og begeistring som etterlevd kjerneverdi i den virksomheten de velger som arbeidsplass. Skal en bedrift vinne i kampen om de kloke hodene og flinke hendene må bedriften være best på begeistringsledelse.

Begeistringsledelse forutsetter annerledes innstilling overfor egne medarbeidere enn tidligere. Å bruke tid, energi og ressurser på ledere og medarbeidere blir viktigere for virksomhetens suksess enn å bruke tid, energi og ressurser på markedsføring, reklame og konferanser for kunder.

HumanEffect har sammen med Humor og Lønnsomhet utarbeidet en metode for innarbeidelse av begeistring som konkurransefortrinn i virksomheter. Programmet er for den virksomheten som vil være den ypperste på arbeidsglede og begeistring i sin bransje og der dette betraktes som et betydelig konkurransefortrinn i kampen om de dyktigste medarbeiderne og lederne, og i kampen om kundene.

Se også ypperlig kundebehandling som konkurransefortrinn

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *