Måling av endring i kommunikasjon og atferd

Konkret og systematisk måling av endring i kommunikasjonen og atferden.

Tradisjonelt fokuseres det på resultatmål som regnskapstall, 360° undersøkelser der oppfatninger måles eller klimaundersøkelser for å finne ut om endringer har skjedd. Disse målingene egner seg lite til å komme med konkrete tilbakemeldinger til ledere og medarbeidere på kommunikasjon og atferd fordi målingen skjer i ettertid. Effektmål egner seg bedre og Innsatsmål enda bedre.

Innsats –> Effekt –> Resultat

Innsats

Måling av atferdsending og kommunikasjon umiddelbart der og da gjennom systematisk observasjon. Prestasjonensledelse er å fremme og trene på atferdsendringen.

Effekt

Måling av den umiddelbare effekten av atferdsendingen gjennom systgematisk observasjon

Resultat

Målikng av resultatet av effekten slik aden framkommer i resultatregnskapet et målekort (BSC), 360 graders undersøkelser eller i økonomisk resultatrapporter.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *