HumanEffect består av to partnere med solid erfaring innen strategisk ledelse, organisasjonsutvikling og atferdsendring
Besøksadresse: Dronning Eufemias gate 14, Bjørvika; 0191 Oslo
Telefon: +47 950 70 599 (Tina); +47 950 81 390 (Morten)
E-poster Tina: ted@humaneffect.no; Morten: morten@humaneffect.no
Morten Eriksen-Deinoff
Morten er endringskonsulenten med kompetanse innen ledelse av scenario- og strategiprosesser, begeistringsledelse og ledelse av kompleksitet, endringsprosesser, trening i kommunikasjon og positiv påvirkning, trening i forstå egen og andres atferd, endring av bedriftskultur som et lederansvar. Har brukt tiden de siste årene på forfatterskap, egen kompetanseheving og konseptutvikling i tillegg til kundeoppdrag. Forfatter av boka «SYKT BRA – Resepten på friske sykehus» (mai 2013)
Tina Eriksen-Deinoff
Tina arbeider med lederutvikling «ledelse av kompleksitet», utnyttelse av mangfoldet i virksomheter, trening i og måling av effekter av kommunikasjon, trening i atferdsendring, og trening i komplekse salg. Hun har sitt spesialfelt i «ledelse av kompleksitet» , effektiv kommunikasjon og utvikling av den enkeltes ressurser og personlig potensial. Hun har de siste årene gjennomført to Mastergradsstudier innen «Læring i komplekse sytsemer» (atferdsanalyse) og «Voksnes læring» (statsvitenskap/pedagogikk) på henholdsvis Høyskolen i Oslo og Akershus og NTNU i Trondheim.
Morten Eriksen-Deinoff
(mobiltelefon 950 81 390)
- Siviløkonom fra Norges Handelshøyskole i Bergen med vekt på økonomisk styring,organisasjonslære og markedsføring
- Master of Management, BI Oslo, med fagene Scenariolære, Strategi og Kommunikasjon i organisasjoner
Spesiale
- Lede og fasilitere positive endringsprosesser i virksomheter for å skape engasjement og forpliktelse
- Utvikling og implementering av strategier sammen med ledergruppen og i bedriften
- Scenariobasert strategiutvikling
- Utvikle og implementere bedriftskulturer som understøtter forretningsstrategien
- «Ledelse av kompleksitet» som konkurransefortrinn
- Lederutvikling og målstyrt ledelse
- Begeistringsledelse og begeistring som konkurransefortrinn
- Effektiv kommunikasjon og atferdsendring
Et utvalg oppdragsgivere
- NHO Reiseliv
- De Lage Landen Finans
- Nordisk Ministerråd
- Sweco
- Den Norske Turistforening
- Prediktor
- Narvesen ASA
- AOF Norge
- Denja / Rieber & Sønn ASA
- Datatjenesten AS
- Oslo by steinerskole
- Dooria AS
- ME-foreningen
- Aditro /Tieto Huldt og Lillevik /Personec
- AGCO / Eik Maskin AS
- Opel Europa / Opel Norge
- One Call
- Network Norway
- Telenor Global Services
- Telenor Distribusjon
- Legeforeningen
- NLI Solutions
- Dermanor
- Fargefag AS
- Bringwell AB
- Autra AS
- Mills
- Scandichotellene
- Bolkesjøhotellene
- Grand Hotell Oslo
- Ingeniør A.J.Sjong AS
- Nils Nilsen AS
- Blomsterringen Engros
- Ragnar J. Svinningen AS
- Norsk Gartnerforbund
- Mester Grønn AS
- Fylkeskogsjefen i Sogn og Fjordane
- Skogeigarlagene i Sogn og Fjordane
Yrkespraksis
2004 – Styreleder og Partner i HumanEffect AS
2001 – 2003 Direktør i Strategi i konsernadministrasjonen Posten Norge BA
1991 – 2001 Partner i konsulentselskapet Collegium Management Center (CMC)
1986 – 2001 Konsulent i Mercuri International / Mercuri – Gruppen
1981 – 1986 Trainee, Produktsjef og senere Distriktssjef i Ford Motor Norge AS
Tina Eriksen-Deinoff
(mobiltelefon 950 70 599)
- 2 Mastergrader, hhv.i voksenpedagogikk og atferdsendring i endringsprosesser
- Bachelor i voksenpedagogikk i endringsprosesser
- Diplom Kandidat Markedsføring og Kommunikasjon, IFM
- META-veilederutdannelse innen konfluent pedagodikk, gestaltpsykologi og psykosyntese
- Grunnfag i medisin, Encefalon
- Seniorkonsulent og daglig leder i HumanEffect AS
- Tidligere yrkeserfaring fra ledelse, markedsføring, service og salg
Et utvalg stolte konsulentoppdrag de siste årene
- Scandinavian Airlines System
- Vernetjenesten i Posten Konsument
- Sparebank1Gruppen/Norsk Moteforum
- Veidekke Eiendom
- Gjensidige NOR
- Europay Norge
- PriceWaterhouseCoopers
Spesiale
- Effektiv kommunikasjon og samhandling i alle kontekster
- Trening i Komplekse salg og vinn/vinn-forhandlinger
- Implementering av strategier
- Målstyrt ledelse
- Interaktive prosesser i team eller mellom ulike grupper
- Effektiv tilrettelegging og lønnsom bruk av mangfold
- META-veiledning, viktige valg i liv og arbeidsliv
- Coaching av økte ferdigheter
Yrkespraksis som leder
1996- Daglig leder og seniorkonsulent i selskapene Interaction Development, Humanik Norge og HumanEffect. Rekrutterings- og nettverksansvarlig for prosjektsamarbeid med andre konsulentnettverk og kompetansepersoner. Personal- og budsjettansvar.
1991-1996 Service Manager/markedssjef i Europay Norge med linje- og personalansvar for Brukerstedsavdelingen som nytt forretningsområde og siden totalansvar for organisasjonens omstilling og kundeorientering. Omfattet strategisk og operasjonell omstilling på leder- og medarbeidernivå, instrumentell utvikling, prosessorientert opplæring og praktisk kulturbygging over tre år.
1990-1991 Markedssjef i Oslo Taxi med fokus på kundeorientering av bedriften overfor publikum og 1250 drosje-eiere. Konseptuell, strategisk og operativ utvikling av organisatorisk opptreden og markedskommunikasjon.
1989-1990 Regionsansvarlig i Rikstoto for å ta opp konkurransen med Norsk Tipping og samkjøre kultur og opptreden mellom frittstående Totalisatorbaner i Sør-Norge.